011

An assemblage of random offcuts, and then self referencing transformation.

These chairs work together.
These chairs began with randomly cut pieces.
I cut one side of the square and used it as a starting point.
The cut side was placed on the seat side of the chair.
And the same side was rotated 90 degrees and placed on the baseplate.
Again, the same face was once again rotated to a different axis and placed as the backrest.
The chair legs were reduced in size in the modeling program, and then made with the ‘Extrude’ command.
In this form making, some chairs excluded the process of making a backrest (it became a stool).
Another chair excluded the baseplate process (it becomes a small table).
In the chair with backrest, the backrest determines the front of the chair because
the backrest is randomly assembled.
These furniture were made to be placed together in one large space.
The same form-forming logic applied to furniture of various functions creates harmony of form.
The furniture is made of pine and dyed black.
If you look from a distance, it looks just like a mass, but when you get closer, the exaggerated patterns peculiar to pine trees give different impressions.

-- 

These pieces of furniture started out as a cut out one corner of a square. The trapezoid becomes the backrest, the hip plate, and the table leg. Self-referencing is required to create non-reference furniture. A logic was needed to form a form for originality. However, I don't want to deny that it's sadly become similar to Max Ram when I've finished making it. But that's fine. Because I know for myself that there is originality in the process.

photograph park sehee
work with studio mok

이 가구들은 사각형에서 한 모서리를 자른 형태에서 출발했습니다.
그 사다리꼴은 등받이가 되기도 하고, 엉덩이 판이 되기도 하며, 테이블 다리가 되기도 합니다.
논 레퍼런스 퍼니처를 만들기 위해서는 셀프 레퍼런스가 필요합니다. 오리지날리티를 위한 형태 형성을 위한 논리가 필요했습니다.
그러나 다 만들고 나서 보니, 막스 램과 비슷해져 버렸음을 부정하고 싶지는 않습니다. 과정 속에서는 오리지날리티가 존재함을 스스로 알고 있기 때문입니다.

--

이 의자는 함께 작동한다.
이 의자는 무작위로 자른 조각에서 시작되었다.
이 의자는사각형의 한쪽을 잘라서 시작점으로 사용했다.
이 의자의 절단면은 의자의 좌석면에 배치되었다.
그리고 같은면을 90도 회전시켜 바닥 판에 놓았다.
다시 한 번 동일한면이 다른 축으로 회전되어 등받이로 배치되었다.
이 의자는모델링 프로그램에서 의자 다리의 크기를 줄인 다음 '돌출'명령으로 만들었다.
이 형태를 만들 때 일부 의자는 등받이를 만드는 과정을 제외했다.
다른 의자는 바닥 판 공정을 제외했다.
등받이가있는 의자에서는 등받이가 의자의 앞을 결정한다.
등받이는 무작위로 조립된다.
이 가구들은 하나의 큰 공간에 함께 배치되도록 만들어졌다.
다양한 기능의 가구에 적용된 동일한 형태 형성 논리가 형태의 조화를 만든다.
이 의자는소나무와 검은 색으로 염색되었다.
이 의자는멀리서 보면 마치 덩어리처럼 보인다.  
이 의자는 가까이 가면 소나무 특유의 과장된 문양이 다른 인상을 준다.